nu är sängen bäddad efter en väldigt kort natt

Midsommar igår! Hade ganska så skoj faktiskt :D

Dagen började hemma med blommplockning och som vanligt ett försök med att göra en midsommarkrans. Och som varje år blir det alltid komplott :) haha. Jag fick mamma att vänta tills jag gjorde mig i ordning att åka och köpa jordgubbar och kolla runt lite i staden. det var ju Midsommar och då kunde jag ju inte gå runt och se ut som en uteliggare =) Hittade en ny butik i stan, kanske inte så ny för de allra flesta, men jag har inte varit i stadan på ett väldigt bra tag faktiskt. Jag har jobbar (A) =)
Va där ett tag och lullade runt lite innan vi åkte hem igen.
Hemma så tog vi det lugnt, jag klagade över att jag var hungrig och väntade på Jullan som skulle komma med Jaja, Emmas hund. När hon kom fick Ellie hälsa lite och bli uppfostrad utav Jaja, mohaha! Kan Ellie verkligen behöva om jag får säga mitt, jäkla tonårsfasoner min hund har för sig, usch och fy vett jag! Jullan och jag tog med en varsin hund och gick till hundgården där de fick busa och göra vad de ville egentligen. jaja var tjurig och ville inte riktigt busa med Ellie på samma vilkor. Och med tanke på att Eliie är 10 gånger snabbare så var det inte så skoj för Jaja att springa och leka 'approt'. Så Jaja körde sen på taktik. Snurra och morra =) hahahahaha !!

Vi gick ut på ängen här tillsammans, Jullan fick till och med vara med på våra traditioner. Fast hon fick inte se oss åka den årliga traktorturen. Jag kände att det var på tiden att vi började med nya traditioner, gå de max 100 metrarna till ången xD hahaha. Lite tråkigt är det, åkt traktor dit alla år, TILL OCH MED FÖRRA ÅRET!! Lillasyster blev ju faktiskt ganska så ledsen, mamma också, men jag och Douglas var bestämda och Lillasyeter ille inte åka själv, så det fick bli en promenad för oss alla. Stod där, och vi fick inte gå hem för mamma förrän de andra börjat dansa runt midsommarstången.
Och till och med här bröt vi också på traditionerna. Inte alla år, tror jag, men i alla fall i stort sätt alla år har Caroline (jag) dansat runt midsommarstången tillsammans med alla andra småbarn och föräldrar samt de andra tånåringarna som känner att man inte kan bryta på traditionerna. Men i år bröt ja på dom också, så det blev inget dansande runt midsommarstången..... lite småtråkigt det med måste jag faktiskt säga. 

Jullan stack hemåt och jag fick till slut något att äta :) Det blev goda snittar, vill ni ha recept, så säg till ;D
Va hemma och tog det lugnt, tills jag frågade mamma vad klockan var. Jag tänkte att hon är la någonstans runt halv 4, hon kan ju inte vara så mycket mer. Men gud så fel jag hade. Klockan var redan halv 5 och jag ska vara hos Andrea om en halvtimme och jag ska hinna göra mig i ordning. Det blev att stressa och hoppas på att jag inte skulle komma allt för sent! Mohahah!!

Så det blev att byta kläder, sminka mig, välja assesoarer, ta med allt jag behövde ha med dig, inte glömma blommorna till Janike och Anders och så vidare. Kom till slut iväg på min mors cykel och kom "bara" en kvart för sent =)

Kom dit och hälsade på alla, gamla som nya ansikten. Käkade Rabeccas goda mat. men inte mycket eftersom jag var väldigt mätt sen snittarna och det hemma måste jag faktiskt erkänna. Sen så började de att leka 'jag har aldrig' ioch jag var snart på väg till bussen för att åka en snabbis till Janike och Anders. Skulle hälsa på dom och önska glad midsommar etc. Sen för att hämta Jullan, för att sedan hämta Rasmus för att Sedan hämta Alex. Jag fick med mig de två förstnämda och Alex kom lite senare på kvällen. Fick jordgubbstårta av Rasmus mamma!! TACK RASMUS MAMMA, DEN VAR JÄÄÄTTE GOD! :D Vi tog bussen till Andrea där de hade utvacklats till lite fler folk, och det kom fler lite senare på kvällen. Mycket skratt och glada ord denna kvällen måste jag säga att det var. Hade det trevligt :D

Tack för en väldigt trevlig Midsommar, det måste vi göra någon gång igen. Men tack och lov att det bara är Midsmmar en gång om året! x) elelr? :P



Men detta året har med sig massa saker som vänder och försvinner och blir till annat.

För så länge !!! och glad midsommar! =)  

ja, rubriken då, va hemma vid kvart över 3 så somnade vid halv 4 någon gång. Vaknade upp, i stort sätt klarvaken, tjaa, när tror ni? Jo, kvart över 8, SUCK! jaja, bara att gå upp och kissa så det inte blir blött i sängen i alla fall!


Kommentarer
Elise

Glad midsommar!

Måste bara säga att din header är otroligt,

har du själv gjort den?

Ha en bra dag :D

2008-06-21 @ 11:55:46
URL: http://telise.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0