regn är något utav det vackraste som finns

Regn
Visst, det är blött, kallt, jobbigt och irriteranden.
Men har ni sett regnets andra sida? Den vackra och ljuvliga som kan ge liv igen. Varför längtar ingen tll regnet? Något utav det bästa jag vet är regn, inte alltid på sommaren och så vidare... Men att sitta inne med en filt om sig bland massa mysiga kuddar i en soffa/fotölj med en gd kopp te och en utav de bättre böckerna - det är godis!

Vad behövs efter ett par veckors sol? Vad behövs för att släcka törsten? Vad behövs för att svalka? vad behövs för att byta miljö? - Jo regn. Utan regnet skulle vi inte längre tillbaka till solen, sommaren, det varma, utan den skulle vi leva i en öken där inte mycket eller många kan leva.

Efter att det regnat alldeles för mycket kan det leda till katastrofer, men det gör sol i en för stor mängd också. Så lite av varje, eller jag menar, mycket av solen och sen lite regndagar då och en då.
Lagom är bäst!

Funderar på att gå upp på mitt rum nu och sätta mig och läsa en god bok, jag har ett par som jag vill läsa som jag itne börjat på och sen har jag en som jag börjat på för väldigt länge sen som jag fortfarande inte läst ut. Jag tror jag fick vänta på den lite för länge. Det är så många böcker jag vill läsa att jag inte kan bestämma mi och hålla mig till en, men jag vill samtidigt inte blanda och läsa flera åt gången. Detta är svårt, hehe.

Nu regnar det mer än vad det gjort på ett par veckor, mysigt måste jag säga.
Jag har hur det ordentligt droppar ner på vårt uterumstak, hur det slår i asfalten på framsidan. Den fuktiga luften som tränger in bland oss alla som gör att många går in och stänger om sig. Mina fönster är öppna där uppe, jag låter dom gärna stå öppna. Så att den svala luften kommer in i rummet och jag kan sova ordentligt. Jag tror jag kan det nu, jag har inte kunnat göra det på ett tag. Värmen i mitt rum är olidlig. Har solen som går från morgon till klväll och lyser in i mitt rum. Jag har det jobbigt jag.


För så länge

och njut av vädert :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0