Idag

Idag har jag jobbar. Blev väckt idag, för att mormro och morfar skulle åka hem, och då är man ju tvungen att säga hej då och kramas och allt det där. Suck, det var riktigt jobbigt att ha dom hemma här. I deras hus och så så är det helt okej ändå, där måste ju jag anpassa mig. De försöker anpassa sig om de är här och så, men det blir fel ändå typ.

Innan jag åkte till Stockholm har min mormro och morfar aldrig ätit på Pizza Hut och de har aldrig ätit på McDonalds inom de närmsta 20 åren. Morfar har innan blivit skrämd från där på grund av att han inte orkar öppna käften ordentligt och ta en tugga xD haha.
Båda de sakerna presenterade jag för dom nu när jag var där. Och hamburgare, på grun av att morfar blev avskräckt från dom för mer än 20 år sen på McDonalds har han varit i närheten av att äta en, förrän för ca. 2 veckor sedan. Och sen dess vill han inte äta något annat än hamburgare. De är seriöst inte kloka!!! Och de vet knappt vad minigolf är för ngt. Mina morföräldrar kan man inte säga är moderna, eller så någon koll på "viktiga" saker xD

Ikväll skall jag till Punch med familjen och grannarna och med deras besökare. Skall spela aventyrsgolf som det heter där och äta. Men känns sådär att åka dit just nu med tanke på att det blåser ute och det kommer blåsa mer senare och att jag tror att det kommer regna senare. I natt regnade det som bara den, det åksade och det mullrade så det brakade om det. Hörde mamma och Josefine här nere, de hade skoj :)
hehe.

Men nu så ska jag tvinga mig ut med hunden eftersom de andra efterblivna grisarna (syskonen) inte gjort det. Josefine sitter i soffan och äter macka med leverpastej (om ni vill antackna nu, så gör det gärna) och sen ligger Douglas fortfarande i sängen, tror inte han har lyft sig därifrån alls idag.


För så länge

saknat min mamma och hund när jag varit borta


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0