Roadtrip till Malmö över dagen

Hela vid ratten med mig i passargerarsätet och Alexandra och Sandra i baksätet för vi i morse klockan åtta till Malmö, medans de andra som skulle dit från Sannarp åkte buss dit. Vi har gått på semenarium och gåt bland alla montrarna och lyssnat på vad de har haft att säga om de olika skolorna/utbildningarna, vissa av oss har ju haft något annat i tankarna som bokstavligen är gratid och bara att ta. Hur mycket bättre kan det bli? Vi är inga fattiga tattare, vi är bara fattiga =) haha! Gick på Högskolemässan där till halv ett, sedan åkte vi till Nova (köpcenter i Malmö) och åt och kollade lite i affärerna som vi inte skulle hitta på Centrum Syd (också ett köpcentra).
Kom till Syd runt två-tiden. Alle hittade vi något, även Sandra, men det slapp hon betala för, den här gånger ;D hahah!
jag hittade en röd väska som jag letat efter i typ två år, sedan ett grönt tunt skärp, och sedan julklapp till min lillebror. Fikade innan vi gick runt i två butiker till ens nabbis och sedan begav vi oss hemåt kvart i fyra, nästan exakt faktiskt. Massa prat, plugg, tittade på kläder etc. och för andra lite mer än så ;)

Hemskt kul hart jag haft på vår roadtrip, med mycket gjort och utfört för oss alla tror jag. Vi tar med oss massa roligheter från Malmö idag, bl.a. lena händer med salt, flört(?), gratissaker - främst pennor, bilåkande, s.k. turister som inte kan köra bil ordentligt, plugg m.m, m.m. :)

Handbollsträningen nu ikväll gick otroligt bra, jag är så sjukt stolt över att jag faktiskt tog cykeln dit så jag fick träna. Underbart kul och helt jätte enormt skönt att ha fått göra det. Måste bara skaffa Nivea innan jag torkar ut!!

Psykologiprovet i morgon - önskar mig lycka till!!
och Talet (svenska nationella) på fredag - önskar mig lycka till!!
(A)
 
(väskan)
 
(skärpet)
 
(skärpet igen)
 
(Elin är kanske för kort för att bli brandman? Vad tycker ni?)
 
(mat fick vi också i oss lite grand på Nova)
 
(Sandras önske-outfit) :)
 
(på väg hem, lite små trötta...)
 
(Helena fick äran att köra, kan dock bero på enda som hade körkort) xD
 
(jag på väg hem efter en smålång men mycket rolig dag!) :)


Tack för dagen flickor, hade supermysigt!!
Nästa roadtrip, Stockholm?
;)

KÖSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0