Ballerinakex och te skall det bli efter detta <3

50 års kalas i form av öppet hus för Mats. Efter det var det att ta bilen hem till fröken Wallentin för mat, kom precis lagom till att maten var kvar. Sa att jag kände detta hemifrån på lukten. Vi mumsade i oss vår mat i soffan tillsammans med ägarna för huset, alltså mamma och pappa Wallentin. Eftersom Carros glömska fick unga fröken Wallentin och den dampiga fröken Österman åka ner till Ica för att köpa popcorn. Poppade popcorn och fixade dricka i köket och valde film, men under denna korta tiden hann de båda fröknarna i stort sätt äta upp hela skålen med popcorn, så vi poppade snabbt en ny påse och skyndade ner till TV:n. Tittade på "Stomp the yard", kanske inte den bästa filmen så, men bra handling och jag gillade den!  Efter filmen fick den den söta fröken Österman ett dampanfall och låg och asgarvade och hoppade och studsade i sängen... hmf. Fröken Wallentin som var väldigt trött höll på att somna så jag tog min bil och körde. Körde runt i staden i kanske en halvtimma och bara körde för att... kom hem vid halv tolv tiden.. Somnade efter att jag gått och lagt mig direkt i stort sätt. Tror att jag var lite tröttade än vad jag trodde igår med tanke på att jag vaknade första gången av klockan vid tio och noll noll. Somnade sedan (olyckligvis?) om och vid tretton och noll noll vaknade jag och kände mig då tvingad att gå upp. Nu sitter jag bara och gäspar. Blåser som fan ute och det regnar då och då, ibland öser det ner. Höst är på väg, jag känner det. Känner det på vinden, solen, stämningen, färgerna, tröttheten, kroppen.
Visst, jag längtar till hösten, det gör jag, just nu, men jag vet hur jag blir när det är höst. Eller jag ändrar mig, jag vet hur jag blivit när det varit höst. I dagsläget vet jag inte, allting kanske ändrar sig nu. Jag är en annan människa, och framför allt så lever jag ett annat liv.
puss.

 



Kommentarer
GOTTEOCHVI

SV; TACK SÅ HEMSKT MYCKET!

2009-08-30 @ 20:05:47
URL: http://gotteochvi.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0