GOTHIA; Uppe med tuppen

Idag var det min tur att ställa upp dörrarna för respektiva sovandes som vaken människa på skolan. Ska snart ta en runda ner till ytterdörren och se om den öppnas klockan 7 så vi vet när vi kan sluta sitta och funderar på om dörrstenen fortfarande är kvar och låter dörren vara öppen. Annars kanske folk får stå utanför och frysa efter att de tagit sin dusch eller frukost, ajaj. Det har börjat lugna ner sig nu massvis här. Det är väldigt skönt. Nu kan man göra lite annat än att passa upp på alla andra, dock finns det ju inte hur många saker som helst som man kan göra... skulle vara skönt att komma utanför skolområdet. Jag ska försöka mig på en promenad senare, behöver röra på mig. Massvis med rörelse på mig skulle ju vara toppen, men vi ska vara glad för det lilla jag kan få, just nu är allt bättre än detta känns det som. Elin och Emilie ligger och sover, eller de ligger i alla fall i sina tältsängar och försöker. Jag hoppas de sover, för det behöver dom. Jag har ju fått sova på mornarna nu 2 dagar. Tog nattpasset igår och sedan hade jag lite feber dagen före det som ja ville bli av med med hjälp av lite vila, vilket jag också lyckades med tror jag. Käkar frukost, just nu består den av fil på en vanlig papptallrik med ngr flingor från Kellogs. Inte mums-filli-babba precis, men det gr ner.

Vad jag ska göra nu vet jag inte, ska snart kolla dörren här nere, sen blir det väl att lama mig här, kanske tar fram min bok, om inte massa människor börjar komma snart...

PUSS


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0