är jag vuxen nu?

Kom hem för en liten stund sen efter att ha kört lillebror Douglas och hans vän Erik till skolan då snön ligger kvar på marken och blivit slask och pest. Jag och Bella var ute och gick igår på handbollen och vi pratade om hur bra det är med att våren är på väg och var överlyckliga över hur mycket solen hade tittat fram under morgonen då vi var ute. På eftermiddagen, när jag kommit hem till mig med Sandra vad tror ni inte händer då? Jo fan, det börjar snöa !!!! Gissa hur glad Carro blev på en skala från 1-10!? Nåväl, tur jag har pappas bil och körkort nu då =)
Ska snart städa rummet, i alla fall plocka undan alla kläder och annat som ligger framme och sedan kolla lite plugg tror jag om jag hinner det. Tror att jag börjar skolan vid 12 med tanke på att lektionen slutar vid 13 och det är en en-timmes-lektion, haha. Ibland så har jag alla inne :D Sen så blir det att vara kvar i skolan ett tganska bra tag är jag rädd för eftersom jag och Andrea skall måla vår monter vit och hem till mig och skära till frigoliten. Och vi måste så klart printa ut mallar till bokstäverna och hoppas på att knivarna vi har här hemma är bra nog för att kunna göra detta ganaka så bra i alla fall. Usch, fick lust att sitta här hur länge som helst, bara för att slippa städa... men det är bara att pået.

back to frukost och sen städa och plugga.
PUSS
så orolig för dig
- F <3

 
Föresten är jag vuxen nu?
Jag är 18 år ( myndig), har körkort, tar studenten, har (sommar)jobb men antagligen arbetslös till hösten (man vet ju aldrig, eller hur!?) och så där. Eller behöver man flytta hemifrån, ha ett pensionskonto, bil, heltidsjobb (eller i alla fall något sorts jobb som man kan lita någerlunda på att man har minst ett år) etc?
... bara en fundering ^^


Kommentarer
Petra

ska du till varberg på onsdag? :D

2009-03-13 @ 09:57:10
URL: http://wellingtons.blogg.se/
Petra

sv: så har jag tänkt ngr gånger men för mig har det aldrig blivit av att plugga! usch .. men i helgen måste jag verkligen plugga! :p annars blir det en lugn helg skulle jag tro. Vad händer själv? träffas snart? <3

2009-03-13 @ 15:52:06
URL: http://wellingtons.blogg.se/
Jossan

Inte plytta hemifrån !! :(<3

2009-03-24 @ 11:52:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0