Tårttävling - De tog bussen till Koko och åkte sedan hem i taxin förbi Donken

 

Temat var: London by night!
Började med att ta oss till Tesco och samla på oss material. Vi hade en massa regler som vi var tvungna att följa. Så från ca. 16,00 till 18,30 hade vi på oss att tillverka detta mästerverk (dock vårt som blev kanske något annat än mästervark, allt är beroende på hur man ser det). Samlades då i Sv. kyrkan för en bedömning av smak och utseende och domaren blev Oskar. Taxin vann bästa utseende, men hade nog dock värst smak. Koko vann smaktävlingen med längder tror jag. Haha, den smakade fantastiskt. Kan säga att taxin stod på slängbordet efteråt med all disk, haha.
Efter det blev det sing star. Yey. Jag tog inte ton så väldans mycket, blev en del i slutet kanske, mest i kören, ni som känner mig vet ju att folk gärna lämnar byggnaden om inte landet när jag tar ton. Oftast hittar jag toner ingen annan hittat innan =)
Well, vår tårta blev speciell om man säger så. Vi ville göra en London-buss ni vet. Den blev asbra till en början. Bara det, att färgen vi hade köpt blwv inte röd utan rosa..... färgen smakade SKIT! och sprutgrädden smälte. Haha, så tårtan blev inte så jätte lyckad. Men underbart kul hade vi i alla fall. Haha! Jag kan stolt säga att tanken var god ;)
Bussen hem och efter lite läsandes i min Rambo-bok så blev det natten.
Reglerna var bl.a:
- Något svart måste vara med på tårtan
- Nummer två måste vara med (tolka hur man vill)
- Något fyrkantigt
- Får inte vara hemma hos någon i laget
- Spendera max 12 pund på den
och några till regler.

Well, annars så har jag bytt familj som ni vet. Kom hit i lördags och klara mig hitills bra. Har Elin bara ett fåtal minuters promenad från mig, och Lovisa bort bara gatan bakom. Mysigt familjeområde. Det skriver verkligen FAMILJEOMRÅDE. Men jag gillar det, väldigt kärleksfullt känns det och mysigt. Har Richmond Park bara en liten promenad härifrån och en mindra shoppinggata likaså. Themsen bara ett fåtal minuters promenad till som jag hade tänkt försöka besöka nu i veckan för att titta runt där. Då får jag mig en fin promenad vilket ska bli skönt. Har cykel här borta med, inte använt den än. Får se hur mycket jag kommer använda den nu när det blivit så förbaskat kallt. Shit, snart dags för vantar inomhus. Ska se till att höja tempen här, har nog inget val, haha.
I alla fall så har det börjat bli vinter här nu med tanke på värmen som inte existerar längre. Vet att det har snöat hemma i Sverige, dock så ligger det inte kvar. HAHA! Hoppas det kommer lite snö till julafton och så, älskar det!

Mamma, glöm inte min strumpa! Den har hängt där i 18 år innan, och den ska hänga där ett tag till ;)
Lillasyster, jag har gjort en mindre önskalista som jag tycker du kan ge till mig, tänkte bara säga det. Älskar dig :)

Ska skypa med familjen på torsdag kväll. Ska se om jag kan få tag på en mic eller något att prata i, haha. Har inte det, och inte lika kul utan. Får se hur detta komma gå, aldrig gjro det innan så x)))

Nej, sista innan jag ska träffa Elin för en gymjakt. HIttade ett igår, men gillade inte riktigt det, för litet och inte så stort utbud som jag skulle vilja ha.

Puss.

P.S http://www.youtube.com/watch?v=rrCDk5IY6KA D.S


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0