White people can't dance, you have to think black

 1









 

Visste inte riktigt hur jag skulle göra igår, men det blev ganska lyckat till slut ändå. Hade inte fått tag på Simone som vi skulle fira då hon fyllt år. Det end ajag visste var 'Dirty Martini' den 14 nov. Efter en heldag i rummet med datorn, musik och lite annat smått och gott så blev det att ta en promenad till Elin och hämta min vinflaska och hennes plattång som jag fick låna. Kom hem och slöade igen ett tag och gjorde mig sedan i ordning. Helt underbart att kunna stå och göra sakerna (klä på sig, lyssna på musik, sminka sig  osv) utan att behöva en enda tanke på att man måste skynda sig. Jag tänkte så här, efetersom jag inte visste riktigt vad det var för ställe jag skulle till och vilka som var där och när man skulle vara där så tyckte jag det var lite smidigare att komma lite senare. Tog bussen härifrån runt halv 10 tror jag då jag var tvungen att vänta på bussen och var i Convent Garden runt halv elva. HIttade till 'Dirty Martini' och tillslut fann jag Simone och de andra. Köpte mig en drink vilket tog forever. En väääldigt stark Cosmopolitan blev det. Mindre gott, men jag slurkade i mig den i alla fall. Dansade, snackade och massa stoj. Min husband försökte att lära mig dansa som svarta. Han var kritvit,  men svart i själen, gillar mixen =)
De stängde 3 och vi var kvar ett tag och chillade och väntade på att vi skulle få lite andrum att kunna ta oss ut. Blev sen promenad i ösregnet till Chinatown för de andra var hungriga. De beställde mat till en hel arme, och ändå gick allt åt, JAG FATTAR INTE!? haha. Sen fick min husband följa med mig och leta efter en busshållsplats. Hand i hand u regnet letade vi tills vi var genomblöta och jag äntligen satt på bussen hem. Kom hem när familjen gick upp, lite smått pinsamt. Missade två bussar på grund av regn, en jävel-busschaufför. Den stängde dörrarna och jag och en till knackade på dörren men han bara körde iväg. Jag vet han såg oss, den jäveln :@ 
Ni vet den här sången om en busschaufför med glatt humör!? Elin och jag har gjort om den.
"En londonchaufför, en Londonchaufför, det är en matt med hemskt humör!!"
Vi ville göra något nytt med något gammalt och visa vad vi tycker om de jävla busschaufförerna! (inte alla, men majoriteten, typ 99,99% av alla busschaufförer!!
Kom i alla fall hem på morgonen och skrev några sms, somnade kanske en timma efter jag kommit hem eller så. Sov till halv ett och sen suttit vid datorn, lyssnat på underbar musik som Joschua Radins skiva "Simple times".
Ikväll blir det ett försök att kolla på filmer så  jag sedan kan tömma datorn lite på det.

Hur var er helg?
Nu klementin, mer musik och mys.
puss.

P.S. Det sas så otroligt många underbara lines igår så det är inte klokt, men just nu kommer jag inte på en enda =( (förutom texten före kommatacknet på överskriften)D.S.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0