2009-10-12

Dagen har kännts riktigt bra.
Dagen började vid 7. Hjälpte pojkarna att få på sig kläderna och äta upp deras frukost. Lite sena idag då Becky, mamman, glömde att hennes vännina skulle komma lite tidigare pga att hon skulle undervisa på skolan idag. Så det blev att skynda med allt och in med barnen i bilen. Städade undan lite och så. Becky cyklade iväg på kaffeträff med de andra mammorna i Lukes klass. Jag var hemma själv och gjorde mig i ordning. Tog en promanad på en timma och en kvart lite runt om för att se vad som finns och hur det ser ut här runtomkring. Det var otroligt fint väder och jag hade alldeles för mycket kläder på mig, så klart... haha.
Kom hem och tog det lugnt innan Becky kom hem. Tog något litet att äta med henne innan vi tog bussen till Notting hill. Hon lämnade lite kläder till välgörenhet och jag fick ett engelskt mobilnummer och lite pengar på kortet, vilket hon så jätte vänligt hjälpte mig att betala. Växlade svenska pengar från plånboken till pund och gick till en bokaffär och köpte en bok till hennes vännina som fyller år på måndag och sedan en bok till Tom. I mrogon ska jag ut och hitta en bok till mig, som jag kan skriva och kladda i hur jag vill om livet här i London jag jag inte vill kladda här eller på resdagboken, haha! Tycker om att skriva, kladda, rita, måla, klippa, klistra och allt de som här dittill, så det behöver jag verkligen! :)

Kom hem därifrån i alla fall runt halv tre och jag gick upp på mitt rum och somnade i sängen, haha. Riktigt trött var jag verkligen! Vaknade lite innan fyra och dukade bordet för pojkarna då de kom hem fårn skolan runt fyra-tiden. Försökte snabbt och enkelt få i pojkarna maten, Luke är det inge problem med med maten, däremot är Tom väldigt slö med det, haha. Gick med dom till simningen. GIck faktiskt sedan tillbaka då jag kände att jag inte hade något där att göra denna gången. OM två veckor tror jag att jag stannar om inte redan nästa vecka för att visa lite intresse. Nu vet jag i alla fall hur det fungerar.
Gick i alla fall tillbakak hem. Var lite orolig för att jag inte skulle hitta då jag inte hade tänkt på vägen när vi gick dit. Stannade i ett par affärer och kikade in. Stannade också i et kiosk och köpte lite godis faktiskt. Kände att jag var värd det ;) Svängde inte in på p... road utan gick till Queens Park och gick en vända där. Ska skicka ett mail till mamma och säga till henne att skicka hit ett par spring skor. Se om häpna, jag vill ut och springa. Men jag tycker det är kul ibland när man är på nya platser, för då tänker man på annat och har roligt. :). Ska även be dom skicka hit lite andra grejer också :)

Sitter och kollar tv nu och skriver på datorn med Wallentin. Nu när jag snackar med henne märker jag har mycket jag saknar henne. Snackat med henne dag ut och dag in emellanåt ju, haha ^^
Måste hitta något att sysselsätta mig så här på kvällarna med. GE MIG FÖRSLAG TACK =)
Nej, dags att avsluta detta nu.
Förresten, gick igenom alla mina sysslor och det jag förväntas göra nu när jag är här. Det är inte mer än vanligt hyfs och lite smågrejer med hushållet. Hjälpa till med barnen framför allt och göra livet enklare för dom under vardagarna.
Dags för lite tv, tänkande och annat.
puss för nu.


Kommentarer
Jannike

Scrappa såååå klart!!!! :-)

2009-10-13 @ 19:22:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0