Tate Modern

 

Varit på Tate Mordern idag, är ett museum med modern konst, tror jag i alla fall det är ha, ha!
Fick i alla fall ett sms i morse om att det var planen för dagen och jag sms till Johanna och vi bestämde att vi skulle ta oss dit tillsammans. Kom till tuben och mötte upp JOhanna, Lisa och en vän till Lisa som jag tyvärr just nu inte minns vid namn, vidare tills slut där vi träffade Mia och Lovisa. Vi tog oss sedan vidare till Tate Modern. Det är så underbart, alla är så trevliga. Alla säger "sorry" hela tiden när man går in i varandra och när man ser turistiga ut och inte hittar (vare sig med karta eller inte i handen) så kommer de gärna fram på eget bevåg och hjälper en med vägen och undrar vart man ska för att förklara marchen dit! Helt underbart! =)
Gick vidare och gick över milleniumbron och gick runt lite och hittade ett cafét aphostrofe (eller hur det nu stavas) och satt där ett tag och åt lite, drack kaffe/ varm choklad/ lemonad och snackade en massa. Gick vidare och kollade runt lite innan vi splittrades och tog oss hemmåt. Jag tog mig mot bussen med de jag åkte dit med. Vi ville åka en sån där gammal röd dubbeldäckare, men det avr visst bara buss nummer 9 och buss nummer 15 den dagen som man kunde beskriva med de orden. Tabbe för oss. Tog i alla fall en timma hem till Queens Park med bussen vilket är väldigt lång tid! Men var lite trevligt med lite snack och så på bussen. Fått se lite mer av London idag med trevliga människor, så jag ska inte klaga :)



Hade en grym hemlängtan igårkväll så det var inte klokt. Dagen hade varit lugnt med sovit så mycekt jag kunde, värmt/lagat lite mat, kollar program på datorn och hade en soft dag. Familjen kom hem, hälsade på dom lite snabbt och gick sedan upp på mitt rum igen för att ta det lugnt. Jobbig kväll, men kollade på en del roliga program från kanal5.se eftersom de flesta program på tv4 kan jag inte se på eftersom jag är utomlands... dock så kan jag se på 'Mammas Pojkar' vilket jag älskar och överlever på! haha.
Skrev ett par mail under kvällen och somnade runt halv 12, 12 tiden. Jobbig kväll som fan, men vaknade upp utvilad, pigg och glad faktiskt, vilket var helt underbart!!! Vi alla behöver våra dagar/stunder och vara lite deppiga på, hade en sån igårkväll.... de är inte roliga, men behövda!

Upp vid 7 som vanligt och klädde på mig och så idag, Becky ropade på mig och påminde mig om att barnen har half term (höstlov) nu i veckan och att jag inte behövde gå upp så tidigt. Jaja, uppe var jag och lika bra att göra det bästa av situationen när jag vaknat så pigg, utvilad och glad. Lekte med barnen, hade brottningsmatcher, fängelsevistelser och lite annat skoj. Lagade gröt till oss 3 och hade det lite mysigt. Satte mig vid datorn ett tag och gjorde mig sedan i ordning för dagen som jag redan berättat om. 

I morgon ska jag nog gå till gymmet med Johanna och kolla lite priser och så då jag antagligen fått allt om bakfoten.. Fan också, det jag fått för mig hon menade var as-kalas-bra, om det är så som Johanna säger är det jääätte dyrt........

puss.


Kommentarer
Jussn

Du behöver inte skriva hela romaner!

GASH, KVINNA!

2009-10-27 @ 15:38:55
URL: http://enjussn.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0