Ord blir inte bara till en berättelse, de blir även till en drömm

Myst med Nova, ätit frukost, läst tidningen, skrivit på datorn, nu lite internet. Vad kommer härnäst?

Det är inte klokt sicken galet bra dag jag hade igår. Träffade rasmus runt 11 tiden i Täby Centrum och därifrån tog vi oss in mot stora centrum. Fikade på Muffin Bakery på Drottninggatan, där vi faktiskt fick, på gott och på ont, påtår på kaffet, hehe. Gick runt lite och åkte runt lite och kollade på lite vintagebutiken vilket var urmysigt. HIttade en massa roligt, bokstavligen jätte roligt (=fult) eller lite annat roligt (=fint). Inget följde dock med hem. Rasmus hittade dock en plånbok, grattis till honom :)
Åkte i alla fall runt på tunnelbanan lite grand och sedan fikade vi Fia's fik, eller där hon jobbar då. Skulle fikat på string, men vi hade inte ärtt underkläder på oss =) HAHAHAHA!

Kom hem till lägenheten och fick träffa söta Fia. Lite snack och lugn och sedan iväg igen mot Täby. Rasmus följde med mig på tunnelbanan en bit och sedan var det bara snabbtåget kvar och en lite promenad. Pinsamt nog hittade jag inte från centrum till mormor och morfars hus. Till slut ringde jag mormor som kom och möte mig samt guidade mig en bit på vägen.....
Det är så rysligt många utgångar så det är inte klokt. Jag kommer ihåg att jag gick genom hela centrum för att möta rasmus, så jag vet ju från vilken ända jag kom från, men vilken utav alla fem utgångar kom jag ifr¨n. Provade en och gick en bit men det kändes inte riktigt hundra... hmf. Gick blind runt i ca en kvart. Hade tänkt att fråga efter vägen, men jag vette fan vad jag skulle fråga efter och jag kände inte igen mig så värst bra i börkret heller. Ibland är man bara liiiiite för bra för sitt eget bästa!

Usch, det var länge som jag skrattade så mycket jag som jag gjorde igår, jag hade an assum time in Stockholm with my friend Rasmus! Thanks for the roundtour in the big city :)

Idag vet jag faktiskt inte riktigt vad som händer, jag hoppas på att jag kommer iväg ikväll och så där, annars blir det väl att dricka vin med mormor och morfar ikväll igen. Visst är det super trevligt, men skulle vara kul att hitta på något annat kul när man ändå är här liksom :)

Nog på tjat, förresten, kollade Bond-film härrom kvällen
och igår var det Mamma Mia, hiitiihiii *
Kanske ska baka lite av detta idag?
puss.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0