Sverige, Stockholm

Efter en massa tjöt och knök om Sverige tippen och massa sånt så har jag nu kommit fram och hunnit bosätta mig hos mormor och morfar. Lite knök med planen då de inte kunde landa i Köpenhamn riktigt först då de behövde ploga landningsbanan och sedan så var vi tvungna att vänta på 17 passagerare i Köpenhamn för att lyfta samt städa vingarna från is och skit. Landade i Stockholm på Arlanda vid 01,00 tiden och fick bamsekramar av mormor och morfar som stod otåliga i väntan på mig. Resan var inte så jobbig som jag skulle tro, men jag var på gott humör hela tiden i stort sätt, förutom på Gatwick då jag var lite orolig för jag hade tre handbage och tiden gick så förbaskat segt. Annars så! :)

Igår så kom jag upp vid halv 11 och åt lite frukost med mormor och satt och tittade på och undehöll mig då de redan hade ätit frukost kanske en timma tidigare. Satt och snackade lite och sedan så gjore jag mig snabbt i ordning och så åkte vi iväg till lite secondhand shopping och kollade. Hamnade sen i Täbe Centrum för jag var tvungen att växla lite pund till svenska kronor och de ville köpa lite skagenröra till förrätten vi skulle äta till kvällen. Kom tillbaka hem till huset och fick i oss lite mat som blev macka med massa gott på. Pratade en massa och fick höra massa roliga historier från mormor och morfar och så satte vi och kollade på massa gamla bilder på när morfar var liten och lite så.
Efter det satte vi oss där nere och kollade på massa film på mig när jag var liten.  Jag kan inte fatta att jag var så liten och så söt, haha. Jag var ju helt underbart ^^ Under det satt vi och kökade lite förrätt, jag ringde Jullan när filmen var slut och mormor började med maten. Pratade med Jullan i kanske en halvtimma innan det var mat framför TV:n igen då vi tittde på en film som morfar tycker är Almänbildning (ja, jag skriver det med ett stor A x)). Kvällen blev ganska tidig sedan, men tror jag behövde det dock. Blev lite att kolla i ett Atlas och läsa en bok lite grand. Köpte en bok på Gatwick, den var lite segläst, men den är nog ganska bra tror jag. Men kommer nog tyvärr ta ett väldans bra tag för mig att komma igenom det tror jag, men men.

Idag har vi bara tagit det lignt härhemma. Kom upp vid 9 idag och så åt vi frukost och har kollat lite på min dator som är helkass snart.... ups.... Sedan så har vi kollat på bildspel på mormors dator som jag sitter vid nu. Åt lite innan, jag och morfar åt morfars pankakakor och mormor åt sin köttsoppa med grönsaker som såg hur god ut som helst egentligen. Borde ätit den, ja jag vet, men ibland får man tjocka sig lite grand =)
Idag blir det nog inte så mycket mer. Funderar på en tur till Täby Centrum i morgon kanske. Blir nog en promenad med Nova och lite så med. Ska se när jag ska baka mina scones som jag går runt och skryter om för mormor och morfar,  haha! Får la se, har lite problem med att ta ut dom ur ugnen rätt tid. Ofta blir det för länge då jag glömmer dom... och varje gång jag bakar dom blir dom olicka tjocka och så, haha.

Aja, känns skönt att äntligen få vara i Sverige nu och så. NU blir det kanske n film? Mamma Mia? haha, känner inte riktigt för någon krigarrulle som morfar sanmlar på, och denna är nog den enda som inte går i det temat....

puss.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0