Nybakat bröd till frukost

 

Nybakat bröd till frukost är nog något av det bästa!

3dl vatten
3 krd jäst
1 nypa salt
1,5-2 dl torkad frukt/nötter
ca 7 dl mjöl

Ugnstemperatur 225 grader

Blanda allt och låt stå och jäsa i 8-10 timmar i rumstemperatur. Lägg ut degen på en mjölad plåt och låt jäsa en timme till där. In med brödet i mitten av ugnen i ca 20 minuter, allt beror på tjockleken på limpan. Brödet skall vara fast när du petar på det. Låt limpan svalna något så den får stå till sig. Är kalasgott att rosta brödet!! :)


Lite krasslig idag, känner att jag börjar bli sjuk.. inte bra då jag har en massa viktiga saker för mig i veckan, bl.a. plugga en hel massa. Behöver läsa ikapp och jag behöver läsa ikapp ett par 300 hundra sidor, förstå vad som står och göra klart en uppgift och börja på en annan som ska in på söndag. Som vanligt, inte riktigt tid att vara sjuk... Sitter och dricker kaffe nu och tittar lite på tv. Ska försöka plugga om en liten stund. I alla fall läsa klart kapitlet i Marknadsföringen jag börjat på!


Kommentarer
Felicias mode

Sv: kanske inte en av de bästa, men den rullar på! Hur har din varit ? :)

2012-02-06 @ 13:05:46
URL: http://feliciahblogg.webblogg.se/
Lillasysterrrrrrr

KRD jäst? really....?

2012-02-06 @ 14:36:03
URL: http://pocketbook.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0